Apie padangas

tires

Padangos – vienas svarbiausių rodiklių, eksploatuojant automobilį. Nors ir daugelis mūsų žiemos nelaukiame, tačiau ji artėja. Laikas pažiūrėti kuo „apausite“ savo automobilį. Kaip sako ralio pilotas Dominykas Butvilas: “ Padangas reikia keisti ne dėl policijos, datos ar tradicijos, bet dėl saugumo! Kiekvienas ratas turi vidutiniškai 10 kvadratinių centimetrų sukibimo plotą. Gali po variklio dangčiu turėti šimtus arklio galių, sportinę ar pneumatinę pakabą, gražius vardinius numerius, ir gal net išskirtinius didelio diametro ratlankius, bet galų gale, kai norėsi pajudėti iš vietos, žiemą viskas priklausys nuo menko 40 cm2 plotelio ir padangų kokybės.“

protektoriausgylis

Daugelis turime padangų iš praeito sezono, todėl tiesiog pasitikrinkite ar jos tinkamos eksploatavimui:

  • Ar nėra suskilinėjusi šonuose guma – padidėja padangos sprogimo rizika; Atrodo maždaug taip:

suskilinejusi

  • Ar padangos protektoriaus gylis nėra mažesnis nei 3 mm – kuo mažesnis gylis tuo menkesnis sukibimas; Patikrinti labai paprasta:

Checking tires

  • Ar nėra vienas šonas labiau nudėvėtas nei kitas? Tai reikštų, kad sukibimas su kelio danga ypatingai mažas, ir Jūsų automobiliui, įsigyjant kitas padangas, reikėtų atlikti ratų geometrijos atstatymą.

nudevetas

Ką reiktų žinoti renkantis, naujas ar dėvėtas žiemines padangas:

  • Iš savo patirties galiu pasakyti, jei nenorite ar negalite daug investuoti, patarčiau nepirkti naujų, bet pigių, neaiškios firmos padangų – jų guma nekokybiška, labai minkšta ir greitai nusidėvi. Geriau paieškokite nenaujų, bet patikimų firmų (Hankook, Dunlop, Sava, Continental, Pirelli ir t.t.) Galima rasti 1 – 2 sezonų važinėtų padangų, kurios Jums tarnautų dar du, tris sezonus. Tai Jums kainuotų su montavimu nuo 500 – 1500 lt, priklausant nuo padangos aukščio, spindulio ir pločio.
  • Padangų ženklinimas – yra daug raidinių ir skaitinių ženklų, kurie apibūdina padangą. Pagrindiniai jų:

Untitled

  • Apie M+S plačiau. Ženklinimas M+S įprastai reiškia, kad padangos tinka visiems sezonams. Bet jei matote prie užrašo M+S tokį ženkliuką  snaige  tai patvirtina, kad padangos yra žieminės.

Žiemines padangas galima suskirstyti į kelias grupes:

  • Dygliuotos padangos – puikus sukibimas su apledėjusia kelio danga, trumpesnis stabdymo kelias, stabilus automobilio valdymas. Rekomenduojamos dažnai pasitaikant apledėjusiai ir sniego privažinėtai kelio dangai. Trūkumai – triukšmingos, gadina asfaltą.
  • Nedygliuotos (minkštos gumos) – šio tipo padangos yra mažiau triukšmingos, gerai sukimba su snieguota bei apledijusia kelio danga. Šio tipo padangos skirtos eksploatuoti esant žemai oro temperatūrai (-10oC ir žemiau) bei esant apledėjusiai ar sniegu padengtai kelio dangai. Trūkumai: automobilio nestabilumas, važiuojant didesniu greičiu (60 km/h ir greičiau) bei ilgas stabdymo kelias, esant teigiamai temperatūrai ir sausam ar šlapiam asfaltui.
  • Nedygliuotos (kietos gumos) – Europoje dažniausiai naudojamas padangų tipas. Padangų privalumai: geras sukibimas, esant šlapiai ar šlapiu sniegu padengtai kelio dangai, geras automobilio valdymas bei stabilumas, važiuojant dideliais greičiais. Pagrindinis šių padangų trūkumas – nepakankamas sukibimas su apledijusia kelio danga, nerekomenduojamos automobiliams su galiniais varomaisiais ratais.

Keletas faktų – įdomus straipsnis:

http://kauno.diena.lt/naujienos/lietuva/transportas/idomus-faktai-apie-padangas-409612

Patarimai:

  • nepirkite restauruotų padangų – jos triukšmingos ir gali kelti vibracijas važinėjant dideliais greičiais, gali būti jaučiamas automobilio nestabilumas;
  • padangų su ratlankiais, kurių nenaudojate nuleiskite orą iki 1 baro – taip padangos mažiau gadinsis esant temperatūrų kaitoms.

Iškilus daugiau klausimų rašykite į el. paštą iservisa@auto.lt